Mammut verlengt showroom-contract met 5 jaar

Het Zwitserse premium-merk Mammut opereert sinds 2016 vanuit haar showroom in Sports Business Center waarvan het huurcontract met 5 jaar is verlengd. Hiermee blijft het segment outdoor sterk vertegenwoordigd in het centrum.

Voor Frank Wichern, field area manager Mammut Sports Group, was dit mede een reden om het verblijf in Leusden te verlengen: “Het feit dat mijn klanten hun bezoek aan de Mammut showroom kunnen combineren met andere afspraken in het centrum, is een groot voordeel. Voor mijn klanten, en ook voor mij. Het contact met de andere outdoor-leveranciers is goed en samen sta je gewoon sterker. Met zo veel merken onder één dak kan je ook meer bieden, denk bijvoorbeeld aan het geven van clinics voor winkelmedewerkers. Zodra dit weer mag, gaan wij dit soort activiteiten weer organiseren, samen met het team van Sports Business Center. ”

Daniel Bentveld, center manager Sports Business Center, vult aan: “Outdoor is een belangrijk segment voor ons omdat er nog volop kansen liggen. Steeds meer ondernemers pakken dit thema op; en wandelen en andere buitenactiviteiten blijven in trek. Dat zag je ook afgelopen zomer, waar veel ondernemers een goed seizoen hebben gedraaid. En ons centrum is voor veel retailers inmiddels de vaste prik voor hun inkoop. Met merken zoals bijvoorbeeld Jack Wolfskin, Rab, Bergans of Norway, Marmot, Hanwag, Meindl, Lowa en La Sportiva hebben wij een zeer interessant aanbod in huis, dat elkaar goed versterkt.”

Achtergrond Mammut Sports Group GmbH

Het bedrijf is in 1862 opgericht in het Zwitserse Dintikon. In het begin lag de focus op de productie van klimtouwen en al snel werd het assortiment aangevuld met slaapzakken, schoenen en kleding. In 1968 werd er in opdracht van het Zwitserse leger de lawinepieper Barryvox ontwikkeld. Ook tegenwoordig is lawineveiligheid nog steeds een belangrijke productgroep voor Mammut. Naast wintersport staan de thema’s wandelen, klimmen en urban performance in de focus van dit Zwitserse premium-merk. En uiteraard is duurzaamheid diep verankerd in de bedrijfsstrategie. Zo is Mammut aangesloten bij de Fair Wear Foundation en zijn doelen zoals “Net Zero in 2050” vastgelegd in hun duurzaamheidsstrategie WE CARE.