Koltec Sport Equipment biedt de oplossing voor het professioneel reinigen van fietsen

 

De Wintersteiger Veloclean is een zelfservice reiniging station dat uitermate geschikt is voor fietsenwinkels en fietsverhuurbedrijven.

 

De Veloclean maakt gebruik van luchtdruk i.p.v. een waterdruk. Waterdruk wordt door alle fiets- en onderdelenfabrikanten afgewezen omdat materiaal en technologie op de lange termijn beschadigd raken. In dit geval wordt echter een normale waterslang aangesloten en wordt het water door luchtdruk versneld tot "zogenaamde" hoge druk.

 

  • Het systeem is mobiel op wielen en kan precies worden geplaatst waar het nodig is.
  • Geschikt voor het schoonmaken van extreem vervuilde fietsen en het fijn vuil bij stadsfietsen en e-bikes
  • Zeer laag waterverbruik van ca. 0,3 liter per fiets
  • Vuil verzamelbak voor de milieuvriendelijke en professionele verwijdering van afval water.
  • Aangename ergonomische hoogte

 

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen over de Veloclean? Neem dan contact op met Koltec Sport Equipment: info@koltecsport.com of tel. +31(0)786165444

Marketingesessies in Sports Business Center

Inmiddels een vaste prik aan het eind van een order-seizoen: de foldersessies van winkelketen Bever. De teams van inkoop, category management & marketing komen bij elkaar om het seizoen optimaal voor te bereiden.

 

En dat doen zij uiteraard te midden van alle samples, in dit geval voor het seizoen FW 21-22. Een paradijs voor alle outdoor-liefhebbers en gelukkig is er voldoende ruimte in onze grote eventzaal om alle samples bij elkaar te hebben. En wel zo handig dat de meeste leveranciers niet eens op pad hoeven om de samples te brengen.

 

Vandaag en morgen is de opbouw - eind van de week gaat team Bever aan de slag met de sessies. Veel succes!

Bezoekers Nieuwsbrief 31-03-2021

Op 31 maart is er een nieuwsbrief verstuurd aan alle geregistreerde bezoekers.

Met daarin:

  • Fingers crossed: sterkte retailers en hou nog even vol
  • Nieuw: Vision in Sports op 31 mei 2021
  • Highlights zonnebrillen: Bollé; Goodr
  • Save the date: SBC Brand Event op 28 juni 2021
  • Grootse aanwas nieuwe bezoekers in Sports Business Center

Klik hier om de nieuwsbrief te lezen.

Grootse toename nieuwe bezoekers aan Sports Business Center


Dat het inkoopseizoen anders verloopt dan normaal is een understatement… Echter, sinds 1 januari 2021 hebben maar liefst 54 retailers hun ‘debuut’ gemaakt in Sports Business Center; retailers die nog nooit eerder in Leusden waren voor inkoop. Deze aanwas wordt met name veroorzaakt door nieuwe bezoekers uit de fietsvakhandel en de schoenen-retail. Zij komen af op het complete aanbod in hun segment.

All Sport Group verlengt contract

 

All Sport Group heeft het contract voor showroom en kantoor in Sports Business Center recent verlengd. Dat was een mooie aanleiding voor een verbouwing. Met mobiele slatwalls, een eigen vergaderruimte en twee kantoren, is het bedrijf ready for the future.

 

Nieuw: Vision in Sports

 

Op 31 mei a.s. organiseert Sports Business Center in samenwerking met 12 zonnebrillenmerken een B2B inkoop-dag speciaal voor het thema zonnebrillen.

 

Ben jij opticien of sportretailer en wil jij je oriënteren op de collecties voor spring-summer 2021? Of wil je direct je voorraad aanvullen? Dan is deze dag bij uitstek geschikt voor jou. Je kan in één dag kennis maken met de nieuwe collecties van 12 merken, zoals Bollé, Sinner, SPY+ en ook gastmerken zoals Serengeti, Prego en Morel.

 

Voor meer informatie en je aanmelding ga je naar Vision in Sports.

Mammut verlengt showroom-contract met 5 jaar


Het Zwitserse premium-merk Mammut opereert sinds 2016 vanuit haar showroom in Sports Business Center waarvan het huurcontract met 5 jaar is verlengd. Hiermee blijft het segment outdoor sterk vertegenwoordigd in het centrum.


Voor Frank Wichern, field area manager Mammut Sports Group, was dit mede een reden om het verblijf in Leusden te verlengen: “Het feit dat mijn klanten hun bezoek aan de Mammut showroom kunnen combineren met andere afspraken in het centrum, is een groot voordeel. Voor mijn klanten, en ook voor mij. Het contact met de andere outdoor-leveranciers is goed en samen sta je gewoon sterker. Met zo veel merken onder één dak kan je ook meer bieden, denk bijvoorbeeld aan het geven van clinics voor winkelmedewerkers. Zodra dit weer mag, gaan wij dit soort activiteiten weer organiseren, samen met het team van Sports Business Center. ” 

 

Lees hier het volledige persbericht.

 

Bezoekers nieuwsbrief

 

Op 28 januari is er een nieuwsbrief verstuurd aan alle geregistreerde retailers.

Met daarin:

  • Brand New Season:actie voor gratis lunch is verlengd - meld je aan.
  • Inspiratie voor je inkoop van de merken Lowa, Mammut, Killtec en CMP

 

Klik hier om de nieuwsbrief te lezen.

CRAFT / X-Tend Benelux blijft nog minimaal 5 jaar in Sports Business Center

 

Het merk CRAFT wordt in de Benelux vertegenwoordigd door X-Tend Benelux en heeft al sinds 1998 een vaste plek in Sports Business Center. De huidige showroom, vlakbij de ingang van het centrum, is al 8 jaar lang dé locatie voor alle afspraken met de retail partners – en dat blijft ook de komende jaren zo: X-Tend heeft haar huurcontract verlengt tot 1 januari 2026.

Adri Zwarthoff (CEO X-Tend BV / CRAFT Benelux) licht toe: „Wij maken veelvuldig gebruik van onze showroom in Leusden, nu en in de toekomst. De collectiviteit en gezamenlijke aantrekkingskracht van de aanwezige merken in het centrum zorgen voor een sterke basis. De showroom is voor ons een fijne plek om onze grote collectie professioneel te presenteren; maar wij gebruiken de showroom ook regelmatig als vergaderlocatie, bijvoorbeeld voor onze sales meetings.“

 

 Lees hier het persbericht.

Nieuw merk voor Van Veggel Sportswear

 

Vanaf 15 januari heeft  Van Veggel Sportswear het merk ZIENER aan zijn portfolio toegevoegd.  Een mooie aanvulling voor Freddy van Veggel en Ralf Schipper, waarmee de teller op zes merken komt te staan. Het agentuur richt zich op de segmenten wintersport, functionele sportkleding en op de wielersport.  Naast Ziener gaat het om de merken SPYDER, Alpina, UYN, Titici en Alba Optics. Van Veggel Sportswear is te vinden in showroom C02 in Sports Business Center.

Schoenen- en lifestylemerk New Balance verlengt tot 2025

Door een verandering in de organisatiestructuur valt het Nederlandse team van New Balance per 1 januari 2021 direct onder het Europees hoofdkantoor en niet meer onder de distributeur Groupe Royer. Dit gaf aanleiding om het huurcontract in Leusden onder de loep te nemen.

Ron Ket, country manager Benelux, legt uit: “Op papier gaan er dingen veranderen, maar naar onze retail-klanten toe blijven wij dezelfde betrouwbare partner. Door het huurcontract in Sports Business Center aan te houden, onderstrepen wij dit en bieden wij ook richting ons team stabiliteit. Ik zie ook absoluut geen aanleiding om onze uitvalsbasis te veranderen. Wij hebben hier een uitstekende plek met onze showroom en kantoor op één locatie, centraal in Nederland en voor iedereen goed bereikbaar. Ook in tijden van COVID-19 is dit voor ons een ideale plek: er wordt goed rekening gehouden met alle richtlijnen en er zijn extra ruimtes beschikbaar voor vergaderingen of evenementen, die je op incidentele basis erbij kan huren. Dat is ideaal voor ons.”

 

Lees het persbericht.

 

Bezoekers nieuwsbrief

Op 6 januari is er een nieuwsbrief verstuurd aan alle geregistreerde retailers.

Met daarin:

  • Brand New Season:
    • Herinnering om je aan te melden voor de gratis lunch op 11, 18 en 25 januari a.s
    • Aankondiging van de gastexposanten Goldbergh en J.Lindeberg
  • De link naar de video uitnodiging van de exposanten van Sports Business Center
  • Inspiratie voor je inkoop:
    • W Aspire Rain Coat van Helly Hansen
    • Torsby GTX wandelschoen van Hanwag
    • Speciaal assortiment jassen voor hondenbezitters van Killtec
  • Overzicht Corona maatregelen in het centrum

De nieuwsbrief is online te lezen.

Volgende week als gastexposanten in Sports Business Center:

Goldbergh

J.Lindeberg

Meer informatie? Klik hier.

Bezoekers Nieuwsbrief

Op 22 december is er een bezoekersnieuwsbrief verstuurd. Met daarin:

  • Plannen inkoopseizoen FW 21-22
  • Sports Businness Update Collections: 7 video's van onze running merken
  • Inspiratie voor je inkoop: LOWA MALTA GTX MID
  • Nieuw merk: SPY+
  • Inspiratie voor je inkoop: Bergans of Norway Rabot V2 Insulated Hybrid Jacket

De nieuwsbrief is online te lezen.

CMP voortaan in nieuwe showroom DH Agency

Per 1 oktober j.l. worden de verkoopactiviteiten van de CMP collectie uitgevoerd door DH Agency. Een nieuw agentuur met een bekend gezicht: David Huisman blijft het vaste aanspreekpunt voor het merk CMP. Hij heeft zijn eigen agentuur opgericht en gaat dus zelfstandig verder bouwen aan het succes van dit Italiaanse merk.

Daarnaast gaat DH Agency ook een samenwerking aan met De Goede labels uit Breda met de merken QUOTRELL, Siksilk en Capslab. Deze merken zullen ook te vinden zijn in de showroom van David waarbij hij verantwoordelijk is voor de verkoop van deze merken in de sportmarkt.

Lees hier het volledige persbericht.

Nieuw merk: Drop Shot Padel

Per 1 december j.l. is Distri Sport de trotste Benelux distributeur geworden van het merk Drop Shot Padel - een specialistisch merk met de ambitie om in alle padel benodigdheden te voorzien (rackets, schoenen, ballen, tassen , accessoires en kleding). Drop Shot is één van de drie topmerken op de Spaanse markt en is vanwege haar grote materiaalkennis “technical partner” op de World Padel Tour. Ook is Drop Shot al jarenlang sponsor van de nummer 1 van de wereld: Juan Martin Diaz.

 

Lees hier het volledige persbericht.

Nieuw concept: Share & Score                                           

 

Met het Share & Score concept biedt Sports Business Center een zeer aantrekkelijke manier om toe te treden tot “het clubhuis van de sport”. Het idee is ontstaan vanuit een stijgende behoefte naar kleine showrooms met een scherp tarief. Daniel Bentveld (center manager) licht toe: ”Als startend agent of als nieuw merk op de Benelux markt heb je vaak nog niet het budget om te investeren in een eigen showroom. Maar je wilt je wel in een professionele omgeving presenteren én je zoekt een vaste plek voor je afspraken, zonder steeds met alle samples op pad te hoeven gaan. Het Share & Shore concept biedt uitkomst: je deelt een ruimte met andere merken en kunt de kosten op een laag niveau houden.”  

De eerste huurder is op 1 december j.l. gestart: het Belgische Hike-A-Way met o.a. de merken SPRAYWAY en WOOLPOWER.

Wie wordt de volgende?

 

Lees hier meer over Hike-A-Way

Lees hier meer over Share & Score

Van Veggel Sportswear verlengt met drie jaar in Sports Business Center


Het agentuur Van Veggel Sportswear wordt gerund door Freddy van Veggel en Ralf Schipper; samen vertegenwoordigen zij inmiddels 5 merken – van wintersport tot functionele sportkleding en wielersport. Het meest bekende merk is het Amerikaanse skimerk SPYDER – een exclusief topmerk voor wintersportkleding. Het merk ALPINA is met haar skihelmen en goggles een mooie aanvulling op SPYDER, evenals het merk UYN. Dit Italiaanse merk met haar functionele baselayers, sportkleding en schoenen is de afgelopen tijd enorm in bekendheid gegroeid. En onlangs wist het agentuur er nog twee Italiaanse merken aan toe te voegen, te weten ALBA OPTICS (zonnebrillen) en TITICI, dat volledig custom-build racefietsen, gravelbikes en mountainbikes biedt, inclusief elektrische varianten in alle segmenten.

 

Voor de presentatie van hun merken koos Van Veggel Sportswear drie jaar geleden voor een showroom in Leusden. Het korte try-out-contract van de beginfase is inmiddels verlengd en daarmee blijft het agentuur tot en met het voorjaar van 2024 opereren vanuit de showroom in Leusden (C02, 1e verdieping).


Daniel Bentveld (Center Manager van Sports Business Center) is als fanatieke wielrenner bijzonder enthousiast over de nieuwe merken in het fietssegment: “Wij hebben grote ambities voor het segment “sportief fietsen” en de kleding van UYN en de fietsen van Titici passen perfect in dit straatje. De fietsen van Titici zijn echte kunstwerken, allemaal handgemaakt in Italië en perfect afgestemd op de eigenaar. Die bieden wij graag onderdak hier in Leusden. En ook de andere merken van hen passen uitstekend in ons centrum, het is een mooie mix uit gevestigde merken en merken die nog relatief jong zijn op de Nederlandse markt. Dat maakt het extra relevant en interessant voor onze retailers om zich te oriënteren en in te kopen.”

 

Achtergrond van Veggel Sportswear

Freddy van Veggel richtte zijn agentuur voor sportmerken op in 2008. Aan het merk Spyder is hij al sinds 2012 verbonden. In 2016 kwam Ralf Schipper het agentuur versterken en in de loop der tijd konden zij samen nog diverse merken toevoegen aan hun portfolio, dat inmiddels vijf merken omvat: SPYDER wintersportkleding (www.spyder.com), ALPINA skihelmen en goggles (www.alpina-sports.com), UYN functionele sportkleding, wielrenkleding en schoenen (www.uynsports.com), Alba Optics zonnebrillen voor wielrenners (www.albaoptics.cc) en TITICI racefietsen, gravelbikes, mountainbikes (www.titici.com).

Sportsnow neemt intrek in Sports Business Center


Op 1 november is Sales Agent Eva van Arnhem gestart met de inrichting van haar nieuwe showroom in Sports Business Center. Hier presenteert zij haar merken XION PROTECTVE GEAR, NZERO ECO WAX en haar nieuw merk: SPY+.


Eva heeft afgelopen winterseizoen een try-out gedaan in een plug & play showroom van Sports Business Center; en dat beviel goed: “Ik kon snel starten en kreeg direct support met wat extra publiciteit in de media en exposure in het atrium. Dat helpt om bij de juiste retailers in beeld te komen. In mijn nieuwe showroom (B31, 1e verdieping) kan ik straks alle producten laten zien en mijn afspraken in een professionele omgeving inplannen. En het feit dat ik hier letterlijk tussen andere relevante wintersportmerken zit, zoals Fischer, Stöckli, Hestra, Bollé en Helly Hansen, gaat hier zeker ook bij helpen.”


Daniel Bentveld en zijn team zijn blij met de komst van Sportsnow: “Fijn dat Eva voor ons centrum heeft gekozen als nieuwe thuisbasis. Haar merken passen heel goed in ons sterke wintersportaanbod; en de zonnebrillen van SPY+ zijn ook voor het zomerseizoen een mooie aanvulling. Wij wensen Eva veel succes in haar nieuwe showroom en het uitbouwen van het dealernetwerk van haar merken.”


Achtergrond Sportsnow

Als voormalig ski- en snowboardleraar kent Eva van Arnhem het belang van het juiste materiaal maar al te goed; dat is een belangrijke drijfveer voor haar: goed materiaal via de juiste route naar de eindgebruiker brengen. Haar enthousiasme en betrokkenheid zullen haar hier zeker bij helpen als ook het feit dat Eva al 11 jaar in de branche actief is en over een goed netwerk beschikt.

 

Merkenpakket Sportsnow:
XION PROTECTIVE GEAR biedt hoogwaardige protectiekleding voor onder andere ski en snowboard. Het merk komt oorspronkelijk uit de filmwereld, waar het nog steeds professionele stuntmannen verzorgt met beschermende kleding.

NZERO ECO WAX biedt 100% milieuvriendelijke waxes voor ski en snowboard.

SPY+ is een Amerikaans merk voor brillen, zonnebrillen, goggles en helmen. Het merk is opgericht in Californië en richt zich op een jonge, actieve doelgroep in het boardsport, ski en freestyle segment. De distributie in de Benelux valt sinds kort onder Bobo’s Eyewear, in de sportbranche vooral bekend van de merken Bollé, Cébé en Superdry (helmen en goggles).


J.Lindeberg komt naar Sports Business Center

Het Scandinavische merk J.LINDEBERG gaat de nieuwe FW 21-22 collecties vanuit Leusden presenteren. Dennis Meyers, country manager Benelux, huurt voor winter 2021 een showroom op de begane grond, om de hoogwaardige ski- en golf-collecties te presenteren. Vanuit de intentie om deel te nemen aan de Sneak PreView beurs (die gepland staat voor 11 januari 2021), nam Dennis Meyers contact op met het centrum. En al snel zag hij de voordelen ervan in, om toch voor een langer verblijf in Leusden te kiezen: “Het wordt er allemaal niet makkelijker op, en met de showroom in Leusden ben ik goed bereikbaar voor mijn klanten – die er toch al zijn voor andere afspraken. Het idee van ‘de krachten bundelen’, dat aan het concept ten grondslag zit, is echt heel goed. En ook alle bijkomende services, zoals het gratis parkeren, zijn een echt voordeel. Juist in deze tijden wil ik er zijn voor mijn klanten en wil ik het voor hen zo makkelijk mogelijk maken.”


Daniel Bentveld (Center Manager van Sports Business Center) is blij met de komst van J.LINDEBERG: “Ik ben erg blij dat Dennis Meyers gekozen heeft voor het huren van een (tijdelijke) showroom. Dat is een uitstekende manier om de voordelen van ons concept te ervaren. Om van daaruit te kijken naar de mogelijkheden voor een langer verblijf. Maar stap voor stap, dit is een uitstekend begin van een nieuwe samenwerking, waar ik zeer content mee ben.”


Achtergrond J.LINDEBERG

Het Scandinavische modebedrijf J.LINDEBERG maakt sinds 1996 mode-, ski- en golf-collecties in een unieke en herkenbare stijl. De producten van het label uit Stockholm voldoen aan de hoogste eisen op het gebeid van design en kwaliteit; het label weet mode en functionaliteit tot een eigentijdse “urban twist” voor dames en heren te combineren. De J.LINDEBERG mode-collecties zijn te vinden op de internationale catwalks in New York, London, Peking en Stockholm. De sport collecties worden gedragen door de beste atleten over de hele wereld.
Naast bijna 90 eigen winkels en 35 shop-in-shops zoals in Stockholm, Kopenhagen, Oslo, New York, Los Angeles, Miami, Tokyo, Hong Kong, Peking, Seoul, en Shanghai, is het merk wereldwijd verkrijgbaar in 35 landen en 900 winkels. Het hoofdkantoor van J.LINDEBERG is gevestigd in Stockholm. Contactpersoon in Nederland is Dennis Meyers (Country Manager Benelux).

Fenix Outdoor Blx blijft ook komende 5 jaar verbonden aan Sports Business Center


Fenix Outdoor Blx verlengt haar verblijf in Sports Business Center. Sinds drie jaar combineert het team van Suard Posthuma (Country Manager Benelux & Frankrijk) showroom en kantoor in Leusden. Naast de vaste werkplekken voor de collega’s van klantenservice en marketing is er voldoende ruimte voor de collecties van Hanwag, Royal Robbins, Primus en Brunton. Suard Posthuma licht zijn besluit voor de verlenging van het contract als volgt toe: “Juist nú blijven wij op zoek gaan naar de verbinding met onze retail- en zaken-partners. Drie jaar geleden zijn wij een nieuw contract aangegaan omdat wij geloven in het concept van Sports Business Center. Wij willen bereikbaar zijn en blijven voor de branche – nu en in de toekomst. En dat benadruk ik graag met de verlenging van ons contract.”

Daniel Bentveld (Center Manager van Sports Business Center) voegt toe: “Het portfolio van Fenix past uitstekend in ons concept, waarin veel sterke merken in het segment outdoor, kamperen & wandelsport bij elkaar komen. Op het gebied van wandelschoenen is Hanwag natuurlijk een toonaangevende speler; een prachtig merk dat volgend jaar 100 jaar bestaat. Wat een mijlpaal! In combinatie met andere merken in het outdoor segment, zoals b.v. Meindl, Lowa, Jack Wolfskin en Lowe Alpine, bieden wij de retailer een uniek platform met een sterk en gevarieerd aanbod. Wij waarderen het enorm dat Fenix Outdoor Benelux ons het vertrouwen geeft om ook in de toekomst dé plek te zijn, waar zij de verbinding met hun klanten zoeken. Wij kijken uit naar de verdere samenwerking met Suard en zijn team.”

 

Achtergrond Fenix Outdoor Benelux

Fenix Outdoor Blx is onderdeel van de globale speler Fenix Outdoor International AG: een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en verkoop van outdoor-kleding en uitrusting. Naast merken zoals Hanwag en Fjällräven behoren ook een aantal retailketens tot de groep, zoals bijvoorbeeld Globetrotter in Duitsland.



Winkelmedewerkers klaar voor skiseizoen

 

Op 12 oktober heeft de Erkend Wintersport Specialist in samenwerking met Sports Business Center de Kennisupdate-dag georganiseerd. Een dag voor winkelmedewerkers om hun  kennis op te frissen over de nieuwste ski producten. Van ski's tot boots, van inlegzolen tot lawine veiligheid: alles kwam aan bod in de clinics van de 10 deelnemende merken.

 

Er was veel belangstelling voor deze dag en de 70 beschikbare plekken waren dan ook snel vergeven. Naast de clinics bij de merken was er voor de leden van Erkend Wintersport Specialist ook nog een verkooptraining - gegeven door een echte ski-specialist. Een geslaagde dag in het teken van kennisoverdracht, cruciaal om ervoor te zorgen dat elke klant goed geadviseerd wordt en het juiste materiaal vindt.

 

 

Grays International verlengt contract in Sports Business Center

 

Grays International en Sports Business Center blijven partners: het huurcontract voor de showroom in Leusden is verlengd met drie jaar. Daarmee zijn de collecties van de merken Grays Hockey, Gilbert Rugby en Gray Nicolls Cricket ook de komende jaren in Sports Business Center te zien.

 

Harald Wintraaken, Country Manager Benelux bij Grays International, kijkt uit naar de voortzetting van de samenwerking: “Ik heb hier een mooie showroom en het centrum is door de ligging centraal in Nederland voor iedereen goed te bereiken. Dat maakt het makkelijker om regelmatig contact met mijn klanten te hebben. Uiteraard moet ik nog steeds zelf actief zijn om de contactfrequentie hoog te houden, maar de showroom in Sports Business Center helpt hier zeker  bij. Een ander groot voordeel is de aanwezigheid van de retail service organisaties: dat zorgt voor korte lijnen waardoor ik snel kan schakelen en dingen gewoon voor elkaar krijgt.”

 

Daniel Bentveld, Center Manager van Sports Business Center, is erg blij dat Harald Wintraaken trouw blijft aan het centrum: “Enkele collega’s uit ons team kennen Harald al sinds het ontstaan van ons centrum in 1996, dat schept een band. En zijn merken zouden wij  - en alle teamsport specialisten - zeker niet willen missen. Op naar een mooie voortzetting van onze samenwerking.”

 

Achtergrond Grays International

Grays International is een Engels familiebedrijf dat al ruim 160 jaar teamsporters voorziet van unieke producten.  In Nederland is Grays Hockey het meest bekende merk, gezien de populariteit van de hockeysport. Sinds 1995 loopt Grays voorop in de ontwikkeling van carbon composiet hockey sticks en ook schoenen en kleding behoren tot het aanbod. De hoge kwaliteit wordt bevestigd door diverse bekende spelers, die Grays producten gebruiken, zoals Bjorn Kellerman,  Famke Richardson, Laurien Leurink , Maxime Plennevaux  en Pauline Leclef.

ADIDAS GOLF versterkt aanbod in Sports Business Center

 

ADIDAS GOLF keert terug naar Sports Business Center: in de nieuwe showroom B47, gelegen op de 1e verdieping, ontvangt Mirte de Jager (Area Sales Manager Central Europe) voortaan haar klanten. In de showroom presenteert ADIDAS GOLF haar nieuwe producten op het gebied van kleding, schoenen en accessoires voor de golfsport.

 

Daniel Bentveld (Center Manager van Sports Business Center) is erg blij over deze aanwinst voor het centrum: “Het is een prachtig merk dat gedragen wordt door de top spelers van de Tour – zo’n merk heten wij graag welkom in ons clubhuis van de sport. En het feit dat het contract gelijk voor 3 jaar is vastgelegd, onderstreept de wederzijdse intentie om voor de lange termijn samen te werken en het golf segment verder uit te bouwen.”

 

Mirte de Jager heeft de meerwaarde van het centrum al vanuit haar vorige werkgever ervaren: “Al sinds 2012 is Sports Business Center voor mij dé plek om met mijn klanten af te spreken. De gezamenlijke aantrekkingskracht van de merken werkt heel goed. Voor mijn klanten is het erg prettig om meerdere afspraken op één locatie te kunnen combineren. En hoe meer merken er bij komen, hoe beter.  En voor mij als leverancier is het een fijne plek, omdat er veel werk uit handen wordt genomen. Van de ontvangst van gasten door de receptie tot het aannemen van pakketten als ik er zelf niet ben. Super fijn om dit allemaal niet zelf te hoeven regelen.”

 

Achtergrond Sports Business Center

Sports Business Center biedt in het ruim 20.000 m² tellende gebouw in Leusden een platform voor inkoop, inspiratie, informatie & educatie voor de sports business in de Benelux. Naast het verhuren van showrooms en kantoor worden er ook evenementen en beurzen georganiseerd. Voor meer informatie zie www.sportsbusinesscenter.nl

 

Achtergrond ADIDAS GOLF

ADIDAS GOLF biedt een ruime collectie aan kleding, schoenen en accessoires voor de golfsport en is groots vertegenwoordigd in de Tour. Enkele highlights zijn: De Code Chaos golfschoen is in 2020 door Golfspy uitverkozen is tot beste spikeless golfschoen van het jaar en er worden stappen gezet in het verduurzamen van de producten. Dit is b.v. te zien in de golfschoen die volledig van gerecyclede materialen gemaakt  is en in 2019 op de Tour is geïntroduceerd.

Vb Fotografie Lr Dsc02749

 

Grote belangstelling voor 2e Oriëntatiedag

 

Vandaag werd er in Sports Business Center voor de 2e keer een Oriëntatie-dag gehouden. Zo goed als alle showrooms hadden hun deuren geopend voor inkopers en ondernemers. Zij kwamen met veel belangstelling voor een eerste oriëntatie en deels ook gelijk voor de order-afsrpaak naar Leusden.

"Fijn om er weer te zijn" en "Kleding moet je toch echt zien en voelen" waren vaak gehorde uitspraken die dag. En om iedereen fit & gezond weer richting kantoor, winkel of thuis te sturen, konden bezoekers voor de lunch kiezen uit het vernieuwde aanbod van Perfect Lunch: de verse salades van de Perfect Salad Bar vielen goed in de smaak!

 

 

Outdoor 4

 

'Outdoor' komt bij elkaar

 

Vandaag kwamen de ondernemers van de Outdoorspecialist in Sports Business Center bij elkaar voor een update over de nieuwe plannen en ontwikkelingen. En veel ondernemers maakten aansluitend nog een rondje langs de vele leveranciers uit het segment outdoor - wel zo handig, als je er toch bent.

 

Outdoorspecialist is een samenwerkingsinitiatief van ANWR-GARANT; met de gezamenlijke marketing- en inkoopactiviteiten staat men sterker in de markt; samen krijgt men gewoon meer voor elkaar. Zeker met de support van een sterke organistatie zoals ANWR-GARANT. Geïnteresseerde ondernemers kunnen voor meer informatie contact opnemen met: Eddy Huisson, info@outdoorspecialist.nl

Vb Fotografie Lr Dsc02769

 

Geslaagde 1e Oriëntatie-dag

 

Een groot deel van de showrooms is al helemaal ingericht voor het seizoen Spring-Summer 2021. En veel retailers kwamen dan ook vandaag naar Leusden voor de 1e Oriëntatie-dag. De bezoekers konden zonder afspraak een rondje langs de deelnemende showrooms doen om een eerst blik te werpen op de nieuwe collecties.

 

Daarnaast vonden er nog allerlei andere activiteiten plaats in het centrum: van inkoopmeetings (Run2Day, RunX) tot trainingen (DAKA) - er was weer volop reuring in het centrum! En iedereen was blij elkaar weer eens live te zien en te spreken.

Samenwerking Outdoorspecialist.nl is van start gegaan

Na een jaar van voorbereiden is dit voorjaar de samenwerking Outdoorspecialist.nl van start gegaan. Op de nieuwe website is alle informatie te vinden over de inhoud van het concept, de deelnemende detaillisten en merken, maar ook heel veel nieuws over producten en bijvoorbeeld reisverhalen.

Lees hier het volledige persbericht.

Veilig inkopen & vergaderen in Sports Business Center

 

Om voor maximale veiligheid te zorgen, volgen wij de adviezen van de overheid nauwlettend op. Daarnaast hebben wij een aantal extra maatregelen getroffen:

  • Op enkele plekken is eenrichtingsverkeer, let op de borden.
  • Voldoende handzeep en papieren handdoeken beschikbaar.
  • Dispensers met handdesinfectiemiddel aanwezig.
  • Veilig vergaderen in onze Meeting Rooms (inrichting aangepast).
  • Extra schoonmaak van trapleuningen, toiletten en deurkrukken.
  • Perfect Lunch is open, consumeren in de showroom.


Verder hebben onze expsanten een stappenplan ontvangen voor het veilig organiseren van afspraken in hun showrooms.

Wij zijn er klaar voor!

 

Sbc Corona Insta Post 400X400

Tijdelijk aangepaste openingstijden Sports Business Center

 

Sports Business Center is en blijft open, echter met aangepaste openingstijden. Tot 1 juni aanstaande sluiten wij iets eerder dan gebruikelijk, namelijk om 18:00 uur (maandag t/m vrijdag). Tot 28 april zijn ook de maatregelen van de overheid ter bestrijding van het coronavirus verlengd. Het volgen van deze maatregelen blijft uiteraard van groot belang (zie ook de infographic van 16 maart onderaan op deze pagina). Je leest hier meer over de aanpak in Nederland.

 

Veel liefs uit Leusden! Wij gaan de 5e week in van de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Sports Business Center is en blijft open, en toch is het voor ons nog steeds wennen aan de situatie. Als team proberen wij positief te blijven en goed voor elkaar te zorgen. Even een rondje sporten of iets doen wat je leuk vindt, is dan heel belangrijk. Dat geeft ons extra energie. En die energie willen wij met deze foto graag met je delen. Wij denken aan jou en kijken er al enorm naar uit om snel weer met z’n allen bij elkaar te komen in Sports Business Center. Blijf gezond!

Hartelijke groet,
Carla, Carolien, Charlotte, Daniel, Florien, Gerard, Mark, Willem & Xander

ANWR-GARANT Nederland vraagt regering om extra hulp

 

Op 30 maart heeft Retail Service Organisatie ANWR-GARANT Nederland (met meer dan 450 leden) een brief overhandigd aan de Minister van Economische Zaken en Klimaat. Hierin wordt de ernstige liquiditeitscrisis in de schoen-, sport- en modebranche omschreven. Deze liquiditeitscrisis is een direct gevolg van de Corona-maatregelen en ANWR-GARANT Nederland vraagt de regering om extra hulp om faillissementen, werkeloosheid en leegstand te voorkomen. Daarnaast doet ANWR-GARANT en oproep aan alle schoen-, sport- en mode-ondernemers: teken de online petitie en doe zo spoedig mogelijk je Btw-aangifte van het 1e kwartaal, om de financiële effecten te laten zien. Lees hier het volledige persbericht.

Tijdelijk aangepaste openingstijden

 

Als gevolg van de Corona-maatregelen hanteert Sports Business Center vanaf dinsdag 17 maart tot 1 juni aangepaste openingstijden: wij sluiten iets eerder dan gebruikelijk, namelijk om 18:00 uur (maandag t/m vrijdag).

Daarnaast is het van belang dat wij met z'n allen de adviezen van de rijksoverheid blijven volgen. Je leest hier de laatste aankondigingen van 15 maart.

 

Aanvullende Maatregelen 15 Maart 2020

Maatregelen Nl 2

Nieuwe Corona-maatregelen

 

Op 12 maart j.l. heeft premier Rutte in een persconferentie de nieuwe Corona-maatregelen aangekondigd. Dit houdt in dat bijeenkomsten met meer dan 100 personen voor de rest van deze maand in heel Nederland worden afgelast. Dit heeft voor Sports Business Center de volgende consequenties:

  • De Bever Buiten Experience op 24 maart a.s. gaat niet door. Er wordt gezocht naar een nieuwe datum. Dat zal hoogstwaarschijnlijk in het najaar zijn.
  • De Ski Hardwaren Beurs van ANWR-GARANT op 23 en 23 maart a.s. gaat niet door. De betrokken leveranciers en retailers kunnen bij vragen rechtstreeks met ANWR-GARANT contact opnemen.

Onde deze link lees je alle van de overheid aangekondigde maatregelen en ons advies is om deze te volgen. Daarnaast willen wij je vragen om de website van het RIVM in de gaten te houden voor de laatste adviezen en ontwikkelingen. En blijf vooral je gezond verstand gebruiken.

 

Sports Business Center blijft vooralsnog de standaard openingstijden hanteren. Wij blijven de ontwikkelingen volgen en informeren je zo spoedig mogelijk over zaken die relevant zijn voor Sports Business Center. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via tel. 033-432 0302 of per email: receptie@sportsbusinesscenter.nl

Agn 2020 Schoenuitreiking 8 Klein

De winnaars zijn bekend: Goud voor Frans Muller en Zilver voor Solidus

Vanmiddag reikten Dennis Beute (algemeen directeur) en Marieke van Aaken (Category manager schoenen) namens de leden van ANWR-GARANT in Nieuwegein twee prestigieuze prijzen uit ”De Gouden en De Zilveren Schoen 2019 van ANWR-GARANT”. Goud ging voor het eerst in de geschiedenis niet naar een schoenenmerk, maar naar een marktleider in de niche Frans Muller. Zilver was voor Solidus.

Corona virus: volg adviezen RIVM

De afgelopen dagen was er in verschillende media veel aandacht voor de uitbraak van het corona virus, zeker nu er ook in Nederland mensen besmet zijn geraakt. Uiteraard houdt Sports Business Center de actuele ontwikkelingen, maatregelen en adviezen scherp in de gaten. Hierbij beroepen we ons uitdrukkelijk op de adviezen en maatregelen van het RIVM en de verschillende ministeries:
 
•    Was je handen regelmatig
•    Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
•    Gebruik papieren zakdoekjes
 
Al onze sanitaire voorzieningen zijn ruimschoots voorzien van voldoende handzeep. Het wassen van je handen is het beste middel om te zorgen voor een goede hygiëne. Ondanks dat de berichtgeving in de media snel gaat en veel is, zullen we proberen je zo goed en tijdig mogelijk te informeren over zaken die relevant zijn voor Sports Business Center.
Kijk voor de meeste recente adviezen op http://www.rivm.nl en lees de veel gestelde vragen en antwoorden.

Vb Fotografie Hr Dsc03046

Geslaagde aftrap van het inkoopseizoen FW 20-21

Op 13 januari 2020 vond het SBC Brand Event plaats, traditiegetrouw de 'officiïele' aftrak van het inkoopseizoen. Een sterk aanbod en de Award Show in de avond zorgden voor een druk bezocht centrum!

Dit waren de highlights van de dag:
De combinatie van vaste exposanten en ruim 40 gastmerken zorgde voor een sterk aanbod.

Een groot aantal retailers was vertegenwoordigd in Leusden.

De Après-Ski bar middenin het atrium zorgde voor goede sfeer.

De feestelijke Award Show was een spetterende afsluiting van een geslaagde dag:
Intersport van den Broek wint de Peter Dankaart Cup.
Stephanie Dieke van Sport 2000 de Jonge Sport wint de Award Beste Medewerker.
Röhnisch Sportwear wint de Award voor Beste Leverancier.

Lees hier het uitgebreide slotbericht.

Nieuwe merken in Sports Business Center

 

Het inkoopseizoen FW 20-21 gaat bijna van start en bij een rondje door het centrum valt op dat er op een aantal plekken verbouwd wordt. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en welke nieuwe huurders zijn er? Tijd voor een update uit het centrum!

  • Jan-Thijs Oosterhoudt gaat binnenkort vanuit showroom A25 de collectie presenteren van Marmot.
  • Runningmerk On gaat komend seizoen de FW 20-21 collectie presenteren in showroom B16; dit is een tijdelijke locatie totdat de nieuwe vaste showroom (B26) verbouwd is.
  • André Vermaas van MyGear gaat komend seizoen de ski-collectie van Stöckli presenteren in showroom B41.

 

Verhuizingen

  • Raoul Fehrenschild van Rafertrading heeft zijn contract verlengd en gaat verhuizen naar showroom D02. Hier presenteert hij straks de merken Sherpa, GrueziBag en Tentree. Ook gaat Raoul het seizoen FW 20-21 zijn werkzaamheden als agent voor Keen voortzetten.
  • Fenix Outdoor Benelux gaat verhuizen naar C35; hier hebben zij meer ruimte om de producten van alle merken (Hanwag, Royal Robbins, Primus, Brunton) goed te presenteren.
  • Richard Cremers van Summit Outdoor & Sports is druk aan het verbouwen in zijn nieuwe showroom B34. Op deze nieuwe locatie stralen straks de merken La Sportiva, Black Yak en Aclima.

 

Tijd om te nomineren voor de 3 Awards

 

 

Op maandag 13 januari 2020 worden tijdens het SBC Brand Event drie belangrijke branche Awards uitgereikt: Beste Levernacier, Beste Medewerker en de Peter Dankaart Cup. De Awards Beste Leverancier en Beste Medewerker worden voor de 3e keer uitgereikt in Sports Business Center te Leusden. De Peter Dankaart Cup, een wisseltrofee die eens in de twee jaar wordt uitgereikt, is komend jaar ook weer van de partij. Voor de 4e keer wordt deze Cup uitgereikt aan een zelfstandige sportretailer. 

 

Vanaf nu is het mogelijk om jouw nominaties uit te brengen! Klik op de volgende links om te nominderen:

 

Beste Leverancier 2020

Beste Medewerker 2020

Peter Dankaart Cup 2020

 

De nominatie periode is open tot begin december. Veel succes met nomineren!

De 17e deelnemede winkel bij Outdoorspecialist.nl  

 

Sinds begin april 2019 is Outdoorspecialist.nl aangesloten als nieuwe formule bij ANWR-GARANT. Vooraf was geformuleerd om eind van het jaar 15 deelnemende winkels te hebben. Deze doelstelling is in oktober al overtroffen, inmiddels zijn 17 winkels verbonden aan Outdoorspecialist.nl.  

 

Outdoorspecialist.nl is het keurmerk voor specialisten in de outdoorbranche. Het doel van dit keurmerk is om de krachten te bundelen van zowel gespecialiseerde leveranciers als detaillisten. Gezamenlijke marketingactiviteiten is hier een voorbeeld van. Daarnaast heeft Outdoorspecialist.nl het doel om een webshop op te zetten gebaseerd op de gezamenlijke voorraden van de aangesloten winkels. 

Alle outdoorspecialisten blijven volledig zelfstandig en zullen ook hun eigen winkelnaam houden.

 

Meer informatie? Neem contact op met:

Eddy Huissoon (Outdoor-Project Manager)
Tel: +31-611392777
E-mail: agnoutdoor@gmail.com

 

Succesvolle wintersport clinic voor winkelpersoneel

 

Op maandag 7 oktober organiseerden Head, Fischer Sports en Rossignol voor de 3e keer hun wintersport clinic in Sports Business Center. De drie merken hebben de handen ineen geslagen om samen te investeren in de kennis op de winkelvloer. Lees het persbericht.

 

Wintersport Clinic 2019 Winnaar

Wintersport Clinic in Sports Business Center

 

Aanstaande maandag, 7 oktober, vindt de Wintersport Clinic plaats van de drie merken HEAD, Fischer Sports en Rossignol in Sports Business Center. Door de krachten te bundelen bieden deze drie merken de ideale ondersteuning aan hun retail-partners. Alle winkelmedewerkers zijn straks TOP-voorbereid op het nieuwe ski seizoen. Heel veel succes!

Bootfitting Clinic van Sidas 

Op de dagen 7, 8 en 21 oktober vinden maar liefst drie bootfitting clinics plaats in Sports Business Center. In de showroom van TCK Sports Group worden de clinics gegeven door bootfitter Guillome Rastello. Het gehele programma bestaat uit verschillende levels zodat elke deelnemer optimaal kan leren. Meer hierover weten? Neem contact op met TCK Sports Group (tel. 045-211 08 30).

 

Fb Sidas

Bezoekers erg enthousiast over SPORT 2000 Professional Clinic Day

 

Op maandag 30 september organiseerde SPORT 2000 een Professional Clinic Day, gericht op het winkelpersoneel van SPORT 2000. Zo’n 50 personeelsleden afkomstig uit sportzaken verspreid over heel Nederland waren speciaal voor deze dag naar het SBC in Leusden gekomen.

 

Human Touch

SPORT 2000 stelt dat personeel de sleutel is naar de consument. Door de klant met een 'human touch', deskundig en inspirerend te benaderen onderscheidt SPORT 2000 zich van de rest.

 

Inhoud Clinic Day

Met deze Clinic Day helpt SPORT 2000 het personeel om morgen weer beter te zijn dan vandaag. Directeur, Terence Abrahamsen, trapte af met de aangescherpte internationale positionering van SPORT 2000 en benadrukte de belangrijke rol van de aanwezigen. Lees hier het volledige persbericht. 

Geslaagde Kick-off

 

Op 24 september hield DAKA met medewerkers en enkele leveranciers de kick-off van Ski & More in Sports Business Center. Tijdens deze avond vond de officiële aftrap plaats van dit nieuwe televisieprogramma. Op zondag 29 september om 17.00 uur wordt de eerste aflevering uitgezonden op RLT4. Het was een geslaagde avond met een interessante inkijk in de marketingplannen en de aankomende campagnes. 

 

 

 

De Professional Clinic Day

 

In Sports Business Center wordt op 30 september een clinic dag georganiseerd voor alle winkelmedewerkers van Sport 2000, “De Professional Clinic Day”. Alle deelnemers krijgen een update van de merken Nike, adidas en Asics. De laatste trends op het gebied van running, fitness en voetbal worden onder de aandacht gebracht en sales-skills en social media vaardigheden komen aanbod. Met de “De Professional Clinic Day” investeert Sport 2000 in de kennis van de winkel medewerkers, die gedurende de dag ook veel van elkaar kunnen leren. 

 Sport 2000 Clinic 30Sep Uitnodiging

Beurzen van Intersport en Runnersworld voortaan in Sports Business Center

Per 1 juni j.l. beschikken de formules Intersport en Runnersworld van Euretco Sport over een eigen showroom in Sports Business Center. Tegelijkertijd heeft Euretco Sport RSO het huurcontract voor haar showroom verlengd. Hiermee is Sports Business Center de vaste beurslocatie van Intersport, Runnersworld en Euretco RSO voor de komende drie jaar. Deze intensivering van de samenwerking verstevigt de positie van Sports Business Center als hét schakelpunt van de sportretail. Lees het persbericht.

Op de hoogte blijven van alles wat er in Sports Business Center gebeurt?

 

Volg ons op social media!

 

Twitter Logo  Facebook  Linked 2

Duurzame inspiratie op het Sustainability Square

 

Op het Sustainability Square in het atrium van Sports Business Center maak je kennis met nieuwe producten en merken die onderscheidend zijn op het gebied van duurzaamheid. Op de website wordt er uitleg gegeven over verschillende duurzame materialen en ontwikkelingen en op het Sustainability Square kan je de producten live zien. Voor een uitgebreide uitleg kan je terecht in de showrooms van de merken.

Inkoopseizoen gaat van start

Op maandag 17 juni vindt de 1e Market Day plaats van het inkoopseizoen Spring-Summer 2020. Alle showrooms zijn dan geopend en wij heten jou van harte welkom! Bekijk hier alle data van de Market Days dit seizoen.

 

Sbc Market Days A4 297X21 3 Klein

 

 

Gratis tickets voor vakbeurs OutDoor by ISPO

Van 30 juni tot en met 3 juli vindt de vakbeurs OutDoor by ISPO plaats: ruim 950 exposanten uit 36 landen verdeeld over maar liefst 9 hallen. Door onze samenwerking met Messe München & ISPO kunnen wij onze vaste bezoekers ook voor de aanstaande beurs gratis toegangskaarten aanbieden.

Ga naar de website van OutDoor by ISPO en vraag je gratis ticket aan; gebruik hiervoor de ticketcode: SBC_OBI2019. Meer informatie over OutDoor by ISPO? Bezoek de website.

Outdoor By Ispo Od Keyvisual 

Meld je aan voor Sportfocus 2019!

 

Op 20 mei presenteert brancheorganisatie InRetail het nieuwste sportfocus rapport: Haal kracht uit iedere golf. Benut deze kans en profiteer van nieuwe inzichten over de veranderingen in de sportmarkt. Lees hier meer.

 

Banner Sportfocus2019