Tips voor een veilige verkoopafspraak

 

Nu een versoepeling van de overheidsmaatregelen dichterbij lijkt te komen, willen wij bijdragen aan een goede start van het verkoopseizoen. Met dit stappenplan willen wij jou als exposant goed op weg helpen in aanloop naar de eerste afspraken in je showroom.


Stap 1 - bereid je showroom voor:

 

  • Zorg dat iedereen in je showroom 1,5m afstand kan houden. Pas de opstelling van je bureau en stoelen aan en denk hierbij na over de vraag wie de samples uit het rek gaat pakken (jij of je klant?).
  • De richtlijn voor het aantal klanten in een winkel is 1 klant per 10m² winkeloppervlak. Hanteer deze richtlijn ook voor je showroom.
  • Zorg voor een goede afstemming met je collega’s: waar ontstaat er gebrek aan ruimte doordat er meerdere afspraken tegelijk plaatsvinden?
  • Kom je ruimte te kort? Dat lossen wij graag voor je op! Je kan zonder extra kosten gebruik maken van een plug & play showroom of Meeting Room; neem hiervoor contact op met Daniel (06-5740 8295).


Stap 2 - zorg voor een goede hygiëne in je showroom:

 

  • Deel je telefoon, toetsenbord, muis en dergelijke niet met anderen; zorg voor een grondige schoonmaak indien dit wel gebeurd.
  • Zorg dat je desinfectiemiddel voor je handen en schoonmaakmiddel paraat hebt om de nodige hygiëne maatregelen te kunnen treffen. Zie hiervoor ook de aanbieding van schoonmaakbedrijf Succlean.
  • Geschikte middelen zijn: desinfectiemiddel voor je handen (met minimaal 70% alcohol);schoonmaakmiddelen: bij voorkeur met ethanol, waterstofperoxide of
  • natriumhypochloriet; bleek werkt ook. Gebruik geen glasreiniger
  • Zorg voor schone koffiekopjes of gebruik disposables.
  • Zie voorlopig af van koekblikjes, snoepbakjes en dergelijke.
  • Stel plastic (wegwerp) handschoenen beschikbaar en beperk het aanraken van samples.
  • Wil jouw klant de producten zonder handschoenen aanraken? Vraag je klant om zijn handen te wassen of bied een handdesinfectiemiddel aan.
  • InRetail beveelt aan om na (uitgebreide) passessies bij sportverenigingen de kleding te wassen.
  • Er is nog onvoldoende duidelijkheid over de besmetting via oppervlakten of producten. De belangrijkste besmettingsroutes is de overdracht via druppels (door niezen en/of hoesten) en via de handen. Maar uit onderzoek is gebleken dat het virus vooral op roestvrij staal en plastic lang overleeft. Maak deze oppervlakten dus extra schoon.


Stap 3 - maak goede afspraken met je klant:

 

  • Vraag je klant om met zo min mogelijk mensen naar je showroom te komen.
  • Geef bij het maken van de afspraak aan dat je bij milde gezondheidsklachten de afspraak
  • gaat verplaatsen. Vraag je klant om hetzelfde te doen.
  • Vertel je klant dat hij op 1,5m afstand van jou plaatsneemt in je showroom
  • en welke andere maatregelen je hebt getroffen.


Stap 4 - zorg voor een geslaagde afspraak:

 

  • Zet de deur open: de klant voelt zich welkom en hij hoeft de deur niet aan te raken.
  • Begroet je klant op afstand en herinner je klant aan je spelregels.
  • Vraag je klant aan het begin van de afspraak:
    • of hij klachten heeft (gehad) of huisgenoten heeft met klachten; verzet indien nodig de afspraak.
    • om zijn handen schoon te maken.
  • Wil jij je klant trakteren op koffie, lunch of iets lekkers? Perfect Lunch is open. Bestel (liefst voor 10:00 uur) op de vernieuwde website van Perfect Lunch en geniet ervan in je showroom.  


Spelregels in Sports Business Center …


•    Zijn samengevat in dit overzicht; het wordt op verschillende plekken in het centrum weergegeven.

 

Sbc Corona Insta Post 1200X1200 

 


Goed om te weten – hoe zit het met samenkomsten?

 

  • Samenkomsten –  wat mag wel: samenkomsten die nodig zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties,
  • mits daarbij niet meer dan 100 personen aanwezig zijn
  • mits de aanwezigen te allen tijde ten minste 1,5m afstand houden tot de dichtstbijzijnde persoon


Opmerkingen & verantwoording

 

  • Bij gebrek aan een protocol voor de groothandel hebben wij voor dit stappenplan informatie van verschillende bronnen verzameld en samengevat.
  • Het stappenplan is bedoeld als hulpmiddel waarbij aanpak en timing per exposant kan verschillen.
  • Zorg dat je goed bent voorbereid; het volgen van de adviezen en maatregelen van de overheid blijft een eigen verantwoordelijkheid.
  • De maatregelen en adviezen kunnen veranderen, volg de informatie van de rijksoverheid en het RIVM.
  • Dit stappenplan is opgesteld op 30 april 2020.
  • Loop je ergens tegen aan of heb je vragen? Wij denken graag met je mee!
  • Neem hiervoor contact op met de receptie via tel. 033-432 0302 of stuur een email naar receptie@sportsbusinesscenter.nl

 

Bronnen