Gezien op ISPO MUNICH 2020

 

Ispo Logo Munich (2) 

Eind januari vond in München ’s werelds grootste vakbeurs voor de sport plaats. Rond 80.000 bezoekers hebben op de beurs het aanbod van de 2.850 exposanten bekeken. Het centrale thema van de beurs was: Be responsible. Be active. Be creative. En dit doelt niet alleen op een duurzaam gebruik van onze resources, maar ook op het inslaan van nieuwe wegen op allerlei dimensies zoals materialen, producten, (e-)sporten en business modellen. Het team van Sports Business Center heeft de beurs bezocht en veel nieuws ontedekt; een samenvatting daarvan presenteren wij jou hier op deze pagina.

 

ISPO Awards

Elk jaar verleent ISPO hun Gold Awards aan de meest baanbrekende sportproducten in 5 categorieën (outdoor, snowsports, running, fitness & teamsports en sustainability). Een vakjury kiest uit alle inzendingen de meest innovatie producten; een soort keurmerk dat het voor de bezoeker en inkoper makkelijk maakt om de highlights te ontdekken. En er waren dit jaar weer veel merken vertegenwoordigd die in Sports Business Center gevestigd zijn. Ontdek ze hier!

 

ISPO Brandnew

ISPO Brandnew is `s werelds grootste platform voor Star-ups in de sport business. Sinds 20 jaar al toont ISPO in deze expositie veelbelovende newcomers. Hier is menig merk bekend geworden, zoals bijvoorbeeld GoPro, Naish Kites, Maloja en On. En ook dit jaar waren er weer tal van verrassende innovaties te zien. Bekijk hier de start-ups die wij het meest interessant vonden.


Andere highlights

Naast de Award winnaars en de start-ups hebben wij nog deze highlights gezien:

 

2117 of Sweden

2117 of Sweden is in 2003 opgericht nadat een aantal sportprofessionals uit o.a. de ski- en fietswereld niet de juiste kleding met behorende hoge functionaliteit konden vinden tegen een betaalbare prijs. Sinds deze start is het merk snel gegroeid en is het inmiddels verkrijgbaar in 18 landen in 4 continenten. 2117 of Sweden wordt voornamelijk geassocieerd met skikleding, maar ontwikkelt ook kleding in de categorieën golf, fietsen, hardlopen en outdoor. Daarnaast heeft 2117 of Sweden ook tenten ontwikkeld en diverse outdoor materialen. Ook geeft 2117 of Sweden specifiek gevraagde producttrainingen en behoort een privatlabel voor grotere organisaties tot de mogelijkheid!

 

Lees hier meer over dit merk en bekijk het product highlight! Of bezoek je de showroom van In2SportBrands in Sports Business Center (B47, 1e verdieping).

 

2117 Of Sweden Img 4634 

 

 

Picture Organic Clothing

 

Dit Franse merk is toonaangevend op het gebied van duurzame wintersportkleding. Alle kleding is gemaakt van 100% gerecyclede, organisch of verantwoord verkregen materialen. Hun missie om de klimaatverandering een halt toe te roepen, komt elk jaar terug in hun creatief standontwerp op de ISPO. De boodschap die zij dit jaar hebben verspreid, gaat om het reduceren van afval. Want hoe mooi recycling ook is, het is altijd beter om afval niet eens te laten ontstaan. Daarnaast presenteerden zij op de stand een nieuw membraan dat zij gebruiken: Xpore by Benq is een PFC-vrij membraan dat waterdicht en ademend is, op een ecologisch verantwoorde manier.

Meer informatie: https://www.picture-organic-clothing.com/en/

 

Picture 1 Picture 2

 

Paperpaste Mannequins

 Uit de samenwerking tussen het Spaanse bedrijf Pasqual Arnelle en het Duitse bedrijf penther.de is een duurzame innovatie ontstaan: mannequins gemaakt van paperpaste, een materiaal dat enkel bestaat uit papier en water; het is gemaakt van gerecycled materiaal en het is ook 100% recyclebar.

Meer informatie: https://www.pasqualarnella.com/

 

Img 4623 Img 4619