04 Sbc Fw2021 13 Jan 1000X448 C (1)

 

 

Geslaagde aftrap van het inkoopseizoen FW 20-21: sterk aanbod & Award Show zorgen voor een druk bezocht centrum!


Highlights:
De combinatie van vaste exposanten en ruim 40 gastmerken zorgt voor een sterk aanbod.

Een groot aantal winkels was vertegenwoordigd in Leusden.

De Après-Ski bar middenin het atrium zorgde voor goede sfeer.

Feestelijke Award Show was een spetterende afsluiting van een geslaagde dag:
Intersport van den Broek wint de Peter Dankaart Cup.
Stephanie Dieke van Sport 2000 de Jonge Sport wint de Award Beste Medewerker.
Röhnisch Sportwear wint de Award voor Beste Leverancier.

Vb Fotografie Hr Dsc03483

 

Zeer goed bezocht evenement


Op maandag 13 januari 2020 presenteerden alle showrooms en de gastexposanten hun FW20-21 collecties op het SBC Brand Event. Het sterke aanbod van de vaste exposanten, de aanwezigheid van ruim 40 gastmerken en de Award Show trokken rond 450 vakbezoekers naar Leusden. Het aantal vertegenwoordigde winkels is gelijk gebleven ten opzichte van de afgelopen wintereditie; partijen zoals Bever, Bol.com, Daka, Duijvestein Winterstore, Kampeerwereld Hendriks, René Vos Outdoor & Wintersport, Running Center, Snowcountry.nl, van Duinkerken Sport & Kamperen, Plutosport en Wehkamp hebben het SBC Brand Event bezocht. Ook de beurzen van Sport 2000 en Euretco RSO, die dezelfde dag plaatsvonden, konden rekenen op veel aanwezige leden.

Vb Fotografie Hr Dsc03104 Bewerkt Vb Fotografie Hr Dsc03046

Alle merken op één locatie


De aanwezige ondernemers en inkopers konden in één dag een goede indruk krijgen van de FW 20-21 collecties van een ongekend groot aantal merken: naast de 75 vaste showrooms konden de bezoekers ook terecht op twee beursvloeren met in totaal ruim 40 gastmerken. Op de Sneak PreView waren veel bekende gastexposanten te vinden, zoals Goldbergh, Barts, Colmar en icebreaker. Daarnaast waren er veel merken die voor het eerst aan deze beurs deelnamen, zoals ARC’TERYX, Fjäll Räven, Sprayway en VAUDE. De gastmerken waren enthousiast over deze beursdag waar zij op een efficiënte manier hun collectie highlights konden presenteren aan de bezoekers van Sports Business Center.

 

Vb Fotografie Hr Dsc02151  Vb Fotografie Hr Dsc02173


Voor de tweede keer vond ook de Snowboard PreView plaats tijdens het SBC Brand Event: zeven bedrijven presenteerden het nieuws van ruim 20 merken die je als snowboard- en wintersportspecialist niet mag missen in je assortiment, zoals Capita, Jones, K2, LIB Tech, Lobster, Nitro en Rome Snowboards.

 

Vb Fotografie Hr Dsc02680 Vb Fotografie Hr Dsc02448


Après Ski thema zorgde voor goede sfeer


De dag stond in het teken van “Après-Ski” en er werd op verschillende manieren invulling aan gegeven: de dag was van vroeg tot laat voorzien van volledig verzorgde catering met een Oostenrijks tintje. Het team van Perfect Lunch, gekleed in Lederhosen en Dirndl, zorgde ervoor dat het de bezoekers en exposanten aan niets ontbrak. Verder was het thema uitgebreid verwerkt in de decoratie van het centrum, met als eye-catcher de Parasolbar middenin het atrium. Hier werd de lunch gehouden en werd de dag sfeervol afgesloten met avondeten, live-muziek en de uitreiking van drie branche Awards.

 

Vb Fotografie Hr Dsc03123 Vb Fotografie Hr Dsc03513

Feestelijke Award Show


Samen met haar partners 333 Media, Detex, InRetail en FGHS reikte Sports Business Center voor de derde  keer de Awards voor Beste Leverancier en Beste Verkoopmedewerker uit. Hiermee willen genoemde partijen bijzondere prestaties in de branche honoreren en onderwerpen zoals ‘life-long-learning’ en het belang van samenwerking tussen leverancier en retailpartner op de kaart zetten. Ook de uitreiking van de Peter Dankaart Cup stond op het programma. Deze wisseltrofee wordt eens in de twee jaar overhandigd aan een zelfstandige sportondernemer.

De uitreiking van de Awards werd met veel betrokkenheid gevolgd door veel aanwezige exposanten, retailers, collega’s en familieleden van de finalisten. Bij de Award Beste Leveranciers waren de finalisten: Speedo, VAUDE en Röhnisch. Sasja Wissink en Serana Keirsgieter mochten de wisselbeker namens Röhnisch Sportwear in ontvangst nemen. In het juryoordeel kwamen vooral hun duurzame producten, de enorme betrokkenheid van het salesteam, het meedenken en het persoonlijke contact met de retailerpartners naar voren.

 

Vb Fotografie Hr Dsc03427 Vb Fotografie Hr Dsc03277



De verkiezing voor de Award Beste Verkoopmedewerker werd opgestart in oktober en de branche nomineerde een groot aantal winkelmedewerkers. Uit alle nominaties heeft de vakjury de vier finalisten gekozen: Michel du Pree van Bouchier Sport 2000 (Hoorn), Björn Vollema van Duijvestein Winterstore (Zoetermeer), Angelique van der Hulst van van Bemmelen Outdoor (Zoeterwoude) en Stephanie Dieke van Sport 2000 de Jonge Sport (Stadskanaal).
De betrokkenheid in de stemronde was enorm, er zijn rond 800 stemmen afgegeven voor de vier finalisten. Het aantal stemmen bepaalde in combinatie met het oordeel van de vakjury wie de Award zou winnen: Stephanie Dieke van Sport 2000 de Jonge Sport nam de wisselbeker met gepaste trots in ontvangst en maakte er samen haar collega’s en branchegenoten een gezellig feest van.

 

Vb Fotografie Hr Dsc03561  Vb Fotografie Hr Dsc03358



De Peter Dankaart Cup werd in het leven geroepen door Wim Jacquet tijdens het 50-jaar Daka congres in 2015. Deze wisseltrofee wordt  uitgereikt aan een zelfstandige sportdetaillist die zich profileert door excellent of onderscheidend ondernemerschap.
De winnaar van de prijs wordt bepaald door het aantal stemmen uit de branche en het oordeel van een vakjury die bestaat uit zes branchespecialisten. Na de eerste winnaar (Daka) volgden Intersport Twinsport en Buitensport Four Seasons. Dit jaar werd de Award dus voor de 4e maal uitgereikt, deze keer aan Intersport van den Broek. Johan en Wilma van den Broek namen de prijs vol blijdschap in ontvangst en vierden hun succes met hun branchegenoten.


Iedereen bedankt voor het bezoek en graag tot de volgende keer!

Wil je meer foto's bekijken? Bezoek dan de online gallery.

 

 

Speciale aanbieding voor bezoekers SBC Brand Event

 

 

 Ispo Logo Munich

 

 

Als dank voor het bezoek aan de SBC Brand Event op 13 januari stelt ISPO Munich, ’s werelds grootste vakbeurs voor sports equipment en fashion, gratis doorlopende toegangskaarten t.w.v. € 39 ter beschikking. De ISPO Munich vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2020. De kaarten zijn alle 4 beursdagen geldig en kunnen online besteld worden. Ga naar de ISPO ticketpagina, klik op "Redeem voucher" en vul deze krotingscode in: SBC_ISPOMUNICH_2020. Met deze code kan je je gratis ticket bestellen. De code kan meerdere keren worden gebruikt.

What’s new in 2020: bekijk de plattegrond van de ISPO met zijn 18 hallen en 8 segmenten. Voor alle praktische zaken en informatie over de ISPO Munich, bezoek je de website en raadpleeg je de handige ISPO Munich APP.


Mocht je nog vragen hebben kun je contact opnemen met de BeNeLux-vertegenwoordiging van Messe München/ISPO, van Ekeris Expo service b.v., Gerti Maierl.