14 Sbc Fw1920 14 Jan Bedankt Omslag 851X315

 

 

Het sterke aanbod van vaste merken en gastexposanten zorgden voor een druk bezocht Sports Business Center



Highlights:

 

  • 30% meer vakbezoekers
  • Sterk aanbod: combinatie van vaste exposanten en gastmerken
  • Après ski thema zorgde voor goede sfeer en veel gezelligheid
  • Winnaar Award Beste Verkoopmedewerker: Renke de Boer, Daka Amersfoort
  • Winnaar Award Beste Leverancier: L-Fashion Group Netherlands

 

 

Zeer goed bezocht evenement


Op maandag 14 januari 2019 presenteerden alle showrooms en de gastexposanten hun FW19-20 collecties op het SBC Brand Event – The Grand Opening. De combinatie uit het sterke aanbod van de vaste exposanten en van de ruim 40 gastmerken zorgden ervoor dat veel retailers het evenement bezocht hebben.

Met ruim 550 vakbezoekers was het een zeer geslaagde dag: het bezoekersaantal is met 30% gestegen in vergelijking met de afgelopen wintereditie. Deze stijging is te verklaren door het sterke merkenaanbod enerzijds en het avondprogramma met een Après Ski Feest en de uitreiking van twee branche Awards anderzijds. Ook de beurzen van Sport 2000 en Euretco RSO, die dezelfde dag plaatsvonden, hebben veel bezoekers aangetrokken.

 

Alle merken op één locatie


De aanwezige ondernemers en inkopers konden in één dag een goede indruk krijgen van de FW 19-20 collecties van een ongekend groot aantal merken: naast de 70 vaste showrooms konden de bezoekers ook terecht op twee beursvloeren met in totaal ruim 40 gastmerken. Op de Sneak PreView waren veel bekende gastexposanten te vinden, zoals Goldbergh, Barts, Roxy en Superdry. Daarnaast waren er veel merken die voor het eerst aan deze beurs deelnamen, zoals Napapijri, Save the Duck en Colmar.


Voor het eerst vond ook de Snowboard Preview plaats tijdens het SBC Brand Event: zeven bedrijven presenteerden het nieuws van ruim 20 merken die je als snowboard- en wintersportspecialist niet mag missen in je assortiment, zoals Capita, Jones, K2, LIB Tech, Lobster, Nitro en Salomon.


Après Ski thema zorgde voor goede sfeer


Het gekozen thema voor deze editie was “Après Ski” en hier werd op verschillende manieren invulling aan gegeven. De dag was van vroeg tot laat voorzien van volledig verzorgde catering met een Oostenrijks tintje. Verder was het thema uitgebreid verwerkt in de decoratie van het centrum, met als eye-catcher de Parasolbar bij de entree. Hier werd de dag sfeervol afgesloten met avondeten, live-muziek en de uitreiking van de twee branche Awards.


Feestelijke Award Show


Samen met haar partners 333 Media, Detex, InRetail en FGHS reikte Sports Business Center voor de tweede keer de Awards voor Beste Leverancier en Beste Verkoopmedewerker uit. Hiermee willen genoemde partijen bijzondere prestaties in de branche honoreren en onderwerpen zoals ‘life-long-learning’ en het belang van samenwerking tussen leverancier en retailpartner op de kaart zetten.

Bij de Award Beste Leverancier waren de finalisten: adidas Benelux, Deventrade en L-Fashion Group Netherlands. Remco Pelser mocht de wisselbeker namens L-Fashion Group Netherlands in ontvangst nemen. In het juryoordeel kwamen vooral hun enorme betrokkenheid, servicegerichtheid en innovatief pakket aan merken en collecties naar voren, als ook het feit dat zij al ruim 30 jaar bekend staan als betrouwbare partner voor de Nederlandse detailhandel.

De verkiezing voor de Award Beste Verkoopmedewerker werd opgestart in oktober en de branche nomineerde een groot aantal winkelmedewerkers. Uit alle nominaties heeft de vakjury de drie finalisten gekozen: Renke de Boer (Daka Amersfoort), Hannie van der Feer (Sport 2000 van der Feer, Bolsward) en Tom Boerema (Intersport Superstore Roden). De betrokkenheid in de stemronde was enorm, er zijn rond 800 stemmen afgegeven voor de drie finalisten. Het aantal stemmen bepaalde in combinatie met het oordeel van de vakjury wie de Award zou winnen: Renke de Boer van Daka Amersfoort nam de wisselbeker met gepaste trots in ontvangst en maakte er samen zijn collega’s en branchegenoten een gezellig feest van.

 

Onderstaand enkele foto's van de dag. Het volledige album vind je hier

 

Bekijk hier de foto's van de Sneak PreView beurs.

 

Bekijk hier de foto's van de Snowboard Preview.

 

Vb Fotografie Hr Dsc05840 Vb Fotografie Hr Dsc05744Vb Fotografie Hr Dsc05617 Vb Fotografie Hr Dsc05596 Vb Fotografie Hr Dsc05820 Vb Fotografie Hr Dsc06077 Vb Fotografie Hr Dsc06137 Vb Fotografie Hr Dsc06163 Vb Fotografie Hr Dsc06257Vb Fotografie Hr Dsc06285 Vb Fotografie Hr Dsc06303 Vb Fotografie Hr Dsc06335

 

ISPO Munich is partner van het SBC Brand Event

 

Naast het ruime aanbod in Sports Business Center biedt de ISPO Munich een goede gelegenheid om kennis te maken met het nieuwe sportaanbod. Ook kan je hier veel kennis en inspiratie opdoen, het is tot slot 's werelds grootste vakbeurs voor de sport.

 

Wij zijn dan ook verheugd dat ISPO Munich een vaste samenwerkingspartners van Sports Business Center is. Vanuit deze samenwerking stelt ISPO vouchers ter beschikking - exsclusief voor de bezeoekers van het SBC Brand Event. De registratiecode is beschikbaar bij de receptie van Sports Business Center, de code wordt ook verstuurd aan alle bezoekers van het event. Met deze code kan je hier een gratis toegangskaart ter waarde van € 49  bestellen. Deze toegangskaart is geldig voor alle beursdagen: 3 t/m 6 februari 2019. Tot ziens in München!

 

Ispo Logo Munich (1)