Award Beste Leverancier 2020

 

Op deze pagina lees je de achtergrondinformatie over de Award Beste Leverancier 2020.

 

Nomineren voor jouw Beste Leverancier is niet meer mogelijk. De finalisten worden zo snel mogelijk bekend gemaakt. 

 

Beste Leverancier 2020

 

Achtergrond

 

De Award Beste Leverancier is in het leven geroepen om bijzondere prestaties van leveranciers te honoreren en om aandacht te schenken aan de thema’s samenwerking, innovatie en duurzaamheid. Actuele thema’s waarmee leveranciers in de sportbranche kunnen uitblinken.

 

Het thema samenwerking is belangrijk gezien de diversiteit aan verkoopkanalen en de verwachtingen van de consument; om hier goed op te kunnen sturen is een goede samenwerking tussen leverancier en retailpartner cruciaal.

 

Het aspect duurzaamheid komt in de samenleving steeds hoger op de agenda te staan, maar is in onze branche vaak nog onderbelicht, terwijl hier volop kansen liggen.

 

Om hun waardering uit te spreken voor goede prestaties en om anderen te inspireren heeft Sports Business Center daarom met haar samenwerkingspartners FGHS (brancheorganisatie voor sportleveranciers) en Sport & Lifestyle Media (Uitgever van Sport Partner Magazine) deze Award in het leven geroepen.

 

 

 

Wie mag stemmen?

 

Eigenaren en storemanagers van fysieke winkels en webshops mogen hun stem uitbrengen op hun leveranciers, op basis van onderstaande criteria. Spreek je waardering uit voor je leverancier door dit bedrijf te nomineren of door erop te stemmen (vanaf medio december). Breng je stem uit op die leverancier, die er uitspringt op basis van jouw ervaringen. Het maakt niet uit of de leverancier groot of klein, bekend of onbekend, exposant in Sports Business Center is of niet. De uiteindelijke winnaar wordt bepaald door het aantal stemmen in combinatie met het juryoordeel. Per retailorganisatie wordt er 1 stem meegenomen in de telling.

 

 

 

Criteria

 

Wie is voor jou de Beste Leverancier, op basis van jouw ervaringen van het afgelopen jaar? Neem voor je oordeel alle vier onderstaande criteria in oogschouw.

 

Samenwerking: deze leverancier …

  • investeert in een lange termijn samenwerking met zijn retail-partners 
  • stelt zich op als échte partner, bijvoorbeeld door …
    • mee te denken in de samenstelling van het assortiment
    • mee te denken in oplossingen voor een betere doorverkoop

  

Assortiment & Innovatie: deze leverancier …

  • biedt een assortiment aan dat inspeelt op actuele trends & ontwikkelingen en dat voldoet aan de vraag in de markt
  • is bezig met innovatie op verschillende niveaus (product, distributie, automatisering, …)

 

Duurzaamheid: deze leverancier …

  • besteedt aandacht aan duurzaamheidsaspecten op verschillende niveaus (sourcing, productie, materiaalkeuze, verpakking, transport, …)
  • draagt de initiatieven en de eigen filosofie hierover uit richting haar klanten (B2B en B2C)

 

Kennis & Organisatie: 

  • De vertegenwoordigers beschikken over ruime kennis over de aangeboden producten (materialen en technische functionaliteiten) en weten waar het op aan komt in de desbetreffende sport
  • Deze leverancier zet zich ervoor in dat deze kennis naar de retail-partners wordt overgedragen
  • Deze leverancier komt zijn afspraken na en heeft een oplossingsgerichte houding 

 

 

Jury

 

Een vakjury gaat aan de hand van de stemmen en hun eigen expertise de genomineerden en de uiteindelijke winnaar bepalen. Leden van de vakjury zijn: Dirk Vinken (Directeur FGHS), Maas van Drie (eigenaar 333 Media, uitgever van Sportpartner Magazine) en Remco Pelser (country manager L-Fashion Group Netherlands), winnaar van de award 2019). Het juryoordeel beïnvloedt het eindoordeel met 60%, het aantal stemmen met 40%.

 

 

 

Timing & Proces

 

De sportbranche kan haar stem uitbrengen waarbij er een nominatiefase is (tot begin december), gevolgd door een stemfase (tot en met 13 januari). Het nomineren als ook het stemmen geschiedt via een korte online enquête.

 

De prijsuitreiking vindt plaats tijdens het avondprogramma van het SBC Brand Event op 13 januari 2020 in Sports Business Center te Leusden. Deelname aan dit event is gratis voor iedereen die werkzaam is in de sportbranche, mits vooraf aangemeld. Aanmelden kan via deze link

 

 

 

Wat krijgt de winnaar?

 

Naast eeuwige roem en een mooie wisselbeker die de winnaar voor 1 jaar mag houden, wordt er een leuke prijs aangeboden.

Deze prijs wordt aangeboden namens ISPO MUNICH, samenwerkingspartner van Sports Business Center.

 

 Ispo Logo Munich (1) 

 

De ISPO Munich vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2020. Bezoek de website van ISPO Munich voor meer informatie.

 

 

 

Wil je aanwezig zijn bij de uitreiking van de Awards? 

 

Dat kan! Iedereen die werkzaam is in de sportbranche mag kosteloos deelnemen aan de Award Show op 13 januari 2020 in Sports Business Center. Het programma begint om 19 uur en je kan je hier aanmelden.

 

 

 

Heb je vragen over de Award?

Neem contact op met Sports Business Center: receptie@sportsbusinesscenter.nl of 033 432 0302.